DM: az egyik leghatékonyabb kommunikációs forma

Dátum: 2011. szept. 26.   |   írta: Szőke Lovas Antal   |  

Manapság sok módon érhetjük el meglévő, vagy jövendőbeli ügyfeleinket. A legoptimálisabb mód természetesen az, ha arányaiban nem költünk rá sokat, viszont a hatékonysága egyedülálló. Erre egy kiváló megoldás a DM, azaz a személyre szabott marketing levél. Mint a nevéből is látszik, egyénre szabottan, akár mindenkinek más-más kedvezményt ajánlva tudunk kommunikálni.


Mitől más a DM?

A DM bizony merőben más, mint egy szórólap. Itt nem söréttel lövünk a nagyvilágba, hanem hajszál pontosan meg kell találni a célcsoportunkat és megfelelő kommunikációt és grafikát kell párosítanunk mellé. Ez bizony kemény munka. És ennyi nem is elég... Kell egy adatbázis, avagy egy címlista, ami minden fontos adatot tartalmaz az Ügyfelünkről. Egy ilyen adatbázis létrehozható a saját vevőinkből, persze, ha előzetesen beleegyeznek abba, hogy részükre személyre szabott ajánlatokat küldjünk. Apró kedvességgel, ajándékokkal ez nem lehet probléma. A másik mód az adatbázis bérlése. Ez kicsit költséges megoldás, de ha jó a DM levelünk, akkor búsás hasznot fog hozni ez a kis plusz kiadás.


Mire kell odafigyelni?

Ha a célcsoportunk és az adott címlistánk már megvan, akkor jöhet a megfelelő szövegezés. Nagyon fontos, hogy rövidek, tömörek, célratörők legyünk. Senki sem szeretne egy 8 oldalas levelet olvasgatni. Helyezzünk el benne azonnali válaszra ösztönző ajánlatokat, így éreztetve, hogy ha nem reagál, bizony pénzben mérhető veszteség érheti. Figyeljünk oda a megfelelő grafikára is! Ne zsúfoljuk tele termékfotókkal, vagy cuki kis kacsintgató csincsillás képekkel. Maradjunk a letisztult, szellős, átlátható tervezésnél. Ha a címzettnek van egy gyakran vásárolt, általunk forgalmazott terméke, annak a képét elhelyezhetjük a megfelelő ajánlattal a levélben. Így a címzettünk egy LÁM-LÁM felkiáltással egyből telekürtöli az irodát, hogy „Ezek bizony tudják, hogy mire van szükségem!”
Ne próbáljuk meg az irodai nyomtatónkkal kinyomtatni, mert hiába az addigi erőfeszítés, egy rosszul kivitelezett, csúnyán nyomtatott levél bizony nagyban rontja az esélyeinket. Fordítsunk gondot a borítékra is! Egy kézzel írt címzés bizony komolytalanságot fog tükrözni.

Ha ezekre a dolgokra odafigyelünk, szakemberre bízzuk a DM levél szövegezését, grafikai tervezését és előállítását, akkor a nemzetközi példák alapján a válaszadási arány elérheti a 10%-ot! Ez óriási eredmény, pláne ha figyelembe vesszük, hogy arányaiban milyen keveset költöttünk egy tökéletes DM levélre, ami még a cégünk hírnevét is öregbíti.

dmblog1.jpg




Akik eddig minket választottak