A szórólap, ami meg is éri a pénzét!
Dátum: 2011. aug. 29. | írta: Szőke Lovas Antal |
Mostanság egyre többet hallani, hogy nem éri meg szórólapon hirdetni az üzletünket, szolgáltatásainkat, mert az emberek rá sem néznek, azon nyomban a kukában landol. Ez így van, de csak akkor, ha....
Nem elég csak pár szót vagy mondatot odalökni, amiben csak most, csak ma, csak Önnek ajánljuk a tutit. Alaposan át kell gondolni, mit is szeretnénk hirdetni, szánjunk rá egy kis időt, megéri! Kérésre megszövegezzük hozzáértő kollégáinkkal a szórólapot.
Ha nagy példányszámban gondolkozunk, akkor elkerülhetetlen, hogy nyomdába vigyük a szórólapunkat. Kellő mennyiségű megrendelés esetén az árban benne foglaltatik a grafikai tervezés. Profi grafikus fogja megtervezni az anyagunkat. Higgyünk nekik, ez a munkájuk ne akarjunk okosabbak lenni náluk. Egy wordben, laikusként összetákolt szörnyedvény nemhogy vásárlót hoz, hanem inkább riasztja a potenciális ügyfeleket.
Azok a fénymásolt, fekete-fehér szórólapok, amik leginkább jellemzőek a relatív alacsony áruk miatt, bizony a vizuális környezetszennyezés kategóriájába tartoznak. Minél színesebb, annál figyelemfelkeltőbb a szórólap. Tanulmányok támasztják alá például, hogy egy sima, átutalásos fekete-fehér számlán, ha az összeg piros színnel szerepel, hamarabb és pontosan befizetik az ügyfelek. A színkiemelés tehát roppant fontos, vonzza a tekintetet.
A nagy számok törvénye miatt jó, ha ilyen példányszámnál 1-2 vevőt sikerül becsábítani a boltunkba. Egy sikeres kampányhoz egy nagyvárost, pl. Debrecent figyelembe véve minimum 10.000 db szórólapra lesz szükségünk. A mennyiségre fordított összeg bizonyosan busásan megtérül a későbbiekben.
Van több lehetőség is, de az egyik legegyszerűbb az, hogy vegyük rá a kedves vevőt, hogy hozza vissza az üzletbe a szórólapot! Mivel is? Például helyezzünk el a sarkában egy pár százalékos kedvezményt kínáló kupont, és azt felmutatva megkapja a hőn áhított kedvezményét. Ezzel az egyszerű megoldással saját magunk ellenőrizhetjük a kampányunk hatékonyságát.
Szerencsére több cég is foglalkozik terjesztéssel Debrecenben, így csak végig kell őket hívogatni és máris tudjuk, mibe is kerül ez nem kis munka. Ha nem szeretne bíbelődni a terjesztéssel, mi azt is megoldjuk Önnek, így egy gonddal kevesebb nyomhatja a vállát és csak a kedves új és régi vevőire kell koncentrálnia.
1. Nem fordítunk kellő odafigyelést a szövegezésre.
Nem elég csak pár szót vagy mondatot odalökni, amiben csak most, csak ma, csak Önnek ajánljuk a tutit. Alaposan át kell gondolni, mit is szeretnénk hirdetni, szánjunk rá egy kis időt, megéri! Kérésre megszövegezzük hozzáértő kollégáinkkal a szórólapot.
2. Nem elég figyelemfelkeltő a grafika.
Ha nagy példányszámban gondolkozunk, akkor elkerülhetetlen, hogy nyomdába vigyük a szórólapunkat. Kellő mennyiségű megrendelés esetén az árban benne foglaltatik a grafikai tervezés. Profi grafikus fogja megtervezni az anyagunkat. Higgyünk nekik, ez a munkájuk ne akarjunk okosabbak lenni náluk. Egy wordben, laikusként összetákolt szörnyedvény nemhogy vásárlót hoz, hanem inkább riasztja a potenciális ügyfeleket.
3. Az olcsó, igénytelen kivitelezést választjuk.
Azok a fénymásolt, fekete-fehér szórólapok, amik leginkább jellemzőek a relatív alacsony áruk miatt, bizony a vizuális környezetszennyezés kategóriájába tartoznak. Minél színesebb, annál figyelemfelkeltőbb a szórólap. Tanulmányok támasztják alá például, hogy egy sima, átutalásos fekete-fehér számlán, ha az összeg piros színnel szerepel, hamarabb és pontosan befizetik az ügyfelek. A színkiemelés tehát roppant fontos, vonzza a tekintetet.
4. Roppant kis, nevetséges darabszámmal próbálkozunk.
A nagy számok törvénye miatt jó, ha ilyen példányszámnál 1-2 vevőt sikerül becsábítani a boltunkba. Egy sikeres kampányhoz egy nagyvárost, pl. Debrecent figyelembe véve minimum 10.000 db szórólapra lesz szükségünk. A mennyiségre fordított összeg bizonyosan busásan megtérül a későbbiekben.
Többen kérdezték már tőlem, hogy hogyan mérhető egy szórólap hatékonysága...
Van több lehetőség is, de az egyik legegyszerűbb az, hogy vegyük rá a kedves vevőt, hogy hozza vissza az üzletbe a szórólapot! Mivel is? Például helyezzünk el a sarkában egy pár százalékos kedvezményt kínáló kupont, és azt felmutatva megkapja a hőn áhított kedvezményét. Ezzel az egyszerű megoldással saját magunk ellenőrizhetjük a kampányunk hatékonyságát.
Ez mind szép és jó, de ki fogja nekem ezt a bődületes mennyiséget a postaládákba juttatni?
Szerencsére több cég is foglalkozik terjesztéssel Debrecenben, így csak végig kell őket hívogatni és máris tudjuk, mibe is kerül ez nem kis munka. Ha nem szeretne bíbelődni a terjesztéssel, mi azt is megoldjuk Önnek, így egy gonddal kevesebb nyomhatja a vállát és csak a kedves új és régi vevőire kell koncentrálnia.